آشنايي با انواع اگزاست فن و راهنماي خريد آن

۹ بازديد

شناخت بيشتر اگزاست فن شركت مهتاب گستر

اگزاست فن قالباً به عنوان فن خروجي شناخته مي‌ شود و عملكرد آن مثل ساير هواكش‌ هاي صنعتي ديگر نيست، چرا كه اين هواكش، هوا را به سمت خود كشيده و از محيطي كه در آن قرار دارد، هوا را خارج مي‌ كند. ساده ترين نوع اگزاست فن آن‌ هايي هستند كه در آشپزخانه‌ هاي شما قرار مي ‌گيرند، البته بايد بدانيد نوع صنعتي آن قدرت بسيار بالا تر و بيشتري دارد.

در طراحي سيستم جا به جاي هوا در اگزاست فن ها بايد به عواملي هچون سيستم كانال كشي، رطوبت محل نصب، اسيدي يا بازي بودن هواي عبوري، ضد انفجار و ضد جرقه بودن الكتروموتور ودماي هواي دقت كرد. همچنين نوع فن مورد استفاده بايد با كاربرد آن تطابق داشته باشد.

معمولاً اگزاست فن ها در دو حالت كاربرد دارند، كه عبارت است از:

  • ·        خروج هوا

هوايي كه به وسيله ديگر دستگاه هاي تهويه مطبوع مانند هواساز ايجاد شده خارج مي كند.

  • ·        گردش هوا

در حالت گردش هوا، هوا را در اختيار فيلتر ها قرار مي دهد و هواي پاك سازي شده را مجدد به محيط اوليه برمي گرداند.

اگزاست فن

عوامل مهم در طراحي سيستم جا به جايي هوا در اگزاست فن

اگزاست فن يكي از مهم ‌ترين وظايفي كه دارد اين است كه هوا را بايد جا به جا كند، به همين دليل شما زماني كه مي‌ خواهيد از اگزاست فن ‌ها براي محيط ‌هاي صنعتي و يا ... خود استفاده كنيد بايد به سيستم طراحي اين فن ‌ها براي هواكشي دقت داشته باشيد. عوامل بسياري در اين مورد نقش دارند، اين عوامل عبارت است از:

  • در اگزاست فن منحني عملكرد وجود دارد كه اين منحني نشان دهنده ميزان هوادهي فن مي ‌باشد كه در فشار هاي مختلفي دارد. فن ‌هايي كه از نوع اكسيال هستند عملكرد بسيار بهتري دارند، ولي آن ‌ها بيشتر براي فشار هايي كه پايين مي ‌باشد بيشتر مورد استفاده قرار مي‌ گيرند و محل تخليه آن‌ ها هم آزاد است.
  • سيستمي ‌كه در كانال كشي فن وجود دارد، رطوبتي كه در محل نصب وجود دارد، باز و يا اسيدي بودن هوايي كه عبور مي ‌كند، ضد جرقه و ضد انفجار بودن الكتروموتور هايي كه در فن قرار دارد و شما مي‌خواهيد آن را در سيستم تهويه خود قرار دهيد تا حد بسيار زيادي مهم تلقي مي ‌شود و بايد به آن توجه داشته باشيد.
  • نوع اگزاست فن كه شما انتخاب مي ‌كنيد بايد با كاربردي كه مي‌ خواهد داشته باشد تطابق لازم را به وجود آورد. فن‌ هايي كه از نوع اكسيال هستند به طور معمول براي جا به جا كردن هوا در بين محيط ‌هايي كه مجاور آن هستند و اختلاف فشار در آن كم است بيشتر مورد استفاده قرار مي ‌گيرند. فن ‌هايي كه سانتريفيوژ مي ‌باشند بيشتر براي هوادهي زياد مورد استفاده قرار مي ‌گيرند و فن‌ هاي بكوارد براي مكان هايي كه فشار بيشتر باشد مورد استفاده قرار مي ‌گيرند. كاربرد اگزاست فن از نوع سقفي بيشتر براي محيط‌ هاي بزرگ و باز است و در آن محيط ها نصب مي ‌شود.

اگزاست فن

معرفي انواع دستگاه هاي اگزاست فن

  • ·        اگزاست فن تيپ سقفي

اگزاست فن سقفي يكي از پر كاربرد ترين اگزاست فن ها مي باشد. در فضاي داخلي نصب مي شود و با عمل مكش هواي داخل را خارج مي كند. البته علاوه بر عمل مكندگي هواي آلوده، در محيط هاي داراي رطوبت و حرارت بالا هم كاربرد دارند. اين فن در مكان هايي كه فشار كم تري وجود دارد راندمان بالايي دارند. مصرف انرژي در اين فن پايين بوده و در ساختمان هاي اداري، مسكوني، تجاري، بيمارستان و كارخانه هاي صنعتي و غيرصنعتي مورد استفاده قرار مي گيرند.

  • ·        اگزاست فن آكسيال

اگزاست فن آكسيال يا اگزاست فن محوري ساختاري استوانه اي دارد و داراي عملكرد دمنده يا مكنده مي باشد. اين فن با ايجاد تراكم فشار توسط گردش پروانه ها، هوا را تهويه مي كند. اگزاست فن هاي آكسيال اغلب كم صدا هستند و در مناطقي كه آلودگي زيادي دارند مانند معادن و كارخانه ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

  • ·        اگزاست فن يوتيليتي

اگزاست فن يوتيليتي يكي از كارآمد ترين سيستم هاي تهويه است. مي تواند شرايط هواي محيط را متعادل كند. در مكان هايي كه داراي رطوبت بالايي هستند به كار گرفته مي شوند و توانايي خارج كردن دود، بخارآلات و هواي آلوده را دارند. اين فن هم مناسب فضا هاي بسته و هم باز مي باشد و در ساختمان هاي مسكوني و اداري و نيز صنعتي كاربرد دارد و داراي هزينه مصرفي پاييني هستند.

انواع اگزاست فن از نظر نوع موتور

  • آكسيال
  • سانتريفيوژ

 اگزاست فن

راهنماي خريد دستگاه اگزاست فن

اگزاست فن ها درست برعكس دمنده ها عمل مي كنند، اين فن ها هوا را مي كشند و به بيرون هدايت مي كنند. تنوع اين فن ها به قدري زياد است كه در هنگام انتخاب آن ها ممكن است با مشكل مواجه شويد.

همان طور كه مي دانيد استفاده از سيستم تهويه سبب مي شود تا هواي دم و كهنه درون محيط با هواي تازه و پاك جايگزين شود. از دير باز تا كنون دستگاه هاي تهويه كاربرد هاي بسيار متنوع و فراواني داشته اند و اساس و پايه ي كاري آن ها هميشه خروج هواي ناپاك و ورود هواي تازه به محيط بوده است. در اين سيستم ها دو متغير اصلي وجود دارند كه بر اساس كاربرد هاي فن متغير مي باشند، اين دو متغير عبارت است از؛ مدل فن و  CFMنرخ جريان هوا. البته موارد ديگري نيز وجود دارند كه مي توانند تاثير گذار باشند نظير مقاومت در برابر جريان هوا فشار استاتيك و صداي توليد شده توسط فن.

گاهي مواقع پيش مي آيد كه شما مي دانيد كه به يك دستگاه اگزاست فن نياز داريد اما نمي دانيد كه كدام مدل از آن ها براي شما مناسب تر هستند و يا چه CFM اي براي فن مورد نظرتان مناسب است. اگر در چنين موقعيتي قرار گرفتيد حتما مي دانيد كه نياز داريد با برخي از ويژگي هاي فن ها آشنا شويد. مشخصات و ويژگي هايي كه براي فن در نظر گرفته مي شود كاملا علمي نيستند اما مي توان از آن ها براي درك كاربرد فن ها استفاده كرد.

براساس كاربرد فن ها در زمان انتخاب آن ها 4 پارامتر بايد در نظر گرفته شوند، اين پارامتر ها عبارت است از:

  • مدل فن
  • نرخ جريان هوا
  • فشار استاتيك
  • صداي فن

اگزاست فن

مدل فن  

تمامي فن ها عملكرد مشابهي دارند، هدايت هوا از يك مكان به مكان ديگر. اما به دليل وجود تنوع بسيار در كاربرد هاي آن ها توليد كنندگان فن ها مدل هاي مختلفي از آن ها را توليد مي نمايند كه هريك از آن ها مزايايي را براي كاربردي خاص فراهم مي كند و نيز از لحاظ اقتصادي براي كاربردي خاص به صرفه است. اكثر كاربران در هگام تهيه و خريد فن ها تمامي مدل ها را بررسي مي كنند تا مدلي را كه مناسب كاربر آن ها است را پيدا كنند.

نرخ جريان هوا

پس از آن كه مدل فن مشخص شد، حال بايد حجم هوايي كه نياز هست تا منتقل شود نيز معين شود. نظام ساختمان شما بايد به گونه اي تنظيم شده باشد كه شامل اطلاعات مرتبط با تغييرات جوي باشد تا بتوان از آن براي تهويه مناسب هوا استفاده كرد. محدوده مشخص شده در بسياري از موارد مكان مورد نظر را تهويه مي كند. با اين وجود، در برخي از شرايط نياز به دانستن تغييرات در هر دقيقه و خارج از محدوده ي مشخص شده داريم.

براي معين كردن اعداد واقعي و كاربردي درون يك محدوده، از مكان جغرافيايي و ميانگين حجم بار آن منطقه كمك بگيريد. در مناطق گرمسير و جا هايي كه اصطلاحا هوا سنگين تر از مكان هاي عادي است، براي آن كه سريع تر بتوانيد هوا را تغيير دهيد، عدد پايين تري را در محدوده انتخابي در نظر بگيريد. در مكان هاي معتدل تر وسبك تر، عدد بزرگ تري را در اين محدوده انتخاب كنيد.

فشار استاتيك

اندازه گيري دقيق فشار استاتيك براي انتخاب مناسب فن بسيار ضروري است. اين فشار در اينچ گيج هاي آب محاسبه مي شود. يك پوند در اينچ مربع برابر است با SP 27.7. فشار استاتيك درون فن به طور معمول كم تر از SP 2 ياPsi  0.072  است.

صداي فن

در تهيه و انتخاب اگزاست فن بايد به ميزان صداي توليد شده توسط فن توجه كرد. در صنايع مربوطه يك واحد مشخص براي بيان سطح فشار صدا sone مي باشد و به طور كاربردي و عملي اگر بخواهيم بگوييم، بايد بگوييم كه بلندي صداي sone 1 برابر با ميزان صداي يك فريزر مي باشد كه از فاصله 5 فوتي شنيده مي شود. شما بايد بر اساس كاربرد مورد نظرتان ميزان صداي فن انتخابي خود را بررسي كنيد.

اگزاست فن مهتاب گستر

طراحي و توليد انواع دستگاه هاي صنعتي از جمله انواع اگزاست فن متناسب با نياز ها و در خواست هاي هر مشتري و مطابق با استاندارد هاي روز در شركت ما انجام و كليه محصولات به صورت مستقيم از كارخانه و با قيمت بسيار مناسب به فروش مي رسد.

گروه توليدي و صنعتي مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصي فروش انواع تجهيزات در حوزه تهويه مطبوع، سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي، مبدل حرارتي صفحه اي، انواع منبع كويل دار، انواع برج خنك كننده و قطعات برج خنك كننده، كندانسور هوايي، دستگاه هواساز، انواع چيلر ها (چيلر تراكمي و چيلر جذبي)، پمپ و سيستم هاي آبرساني، انواع فن كويل ها و اسپيلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع يخساز صنعتي، انواع سختي گير آب، انواع فيلتر شني، سيستم هاي تصفيه آب و هوا با تنوع بسيار زياد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تيمي فني و متخصص تلاش دارد تا بهترين كيفيت و رضايت را از آن هموطنان و به ويژه صنعت گران نمايد. در صورتي كه قصد خريد اگزاست فن و محصولات مشابه را داريد، مي توانيد با دريافت قيمت اگزاست فن، تكنولوژي ها و آپشن هاي آن ها و مشورت كارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتري داشته باشيد.

مجموعه صنعتي مهتاب گستر در زمينه توليد انواع اگزاست فن به صورت حرفه اي در حال فعاليت است. شما هر گونه نيازي كه به انواع پكينگ اگزاست فن و ديگر محصولات داشته باشيد توسط كادر مجرب و حرفه اي ما در كم ترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت به شما ارائه مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص اگزاست فن و نحوه توليد آن به سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

براي ثبت سفارش با ما در تماس باشيد: 09127883721 – 66706377 – 66709528

براي مطالعه بيشتر به سايت https://unsplash.com/@mahtabgostar/portfolio مراجعه نماييد.

 

اگزاست فن

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد